Sunday, January 10, 2010

Aktiviti Pakat

Setakat ini aktiviti pakat secara formal masih dalam perancangan dan pelaksanaan diperingkat awal. Pelopor dan perancang bagi Pakat ini ialah saudara Shamsudin ( Suding) dan saudara Azhar
( Jaha) . Langkah pertama yang telah diambil ialah mengadakan pertemuan secara tidak formal yang telah diadakan di Johor Bahru pada 25 Disember 2009 yang lalu yang dihadiri oleh Suding, Jaha, Zakaria ( Pokya), Halis dan Syhaman. Ahli lain tidak dapat menghadirkan diri atas sebab2 tertentu yang memerlukan lebih komitmen. Dapatan daripada hasil perbincangan tersebut akan dibentang oleh saudara Jaha disini nanti.

Namun..kalau sekadar aktiviti perjumpaan secara tidak formal boleh dikatakan tiap2 tahun terutama hujung tahun diadakan bagi ahli diwilayah timur terutamanya. Aktiviti ini dinamakan aktiviti 'make teh' dan diadakan dikedai atau warung yang sesuai dibeberapa daerah di Kelantan. Kadang2 di Kota Bharu, Machang, Tanah Merah, Pasir Puteh dan Ketereh. Terbaru aktiviti make teh ini dibuat dikedai Ketereh dalam kawasan Ustaz Mie..(Ustaz Sahimi). Terima kasih kepada ustz Mie kerana belanja. InsyaAllah kalau ada masa kita buat lagi di Ketereh...he.he..

Yang hadir malam tu...Suhaimi (Kumi), Ustaz Mie, Suding, Jaha, Pokya, Badrul (sedikit terlindung) & Zaidi.

No comments:

Post a Comment